Winspace T1600 Shimano Ultegra Di2

Hmotnost 7,3 kg

Rám Winspace T1600, karbon Toray T800/T1000/T1100 + Kevlar, vnitřní vedení, flat mount, T47 závitové středové složení
Vidlice Winspace T1600, karbon, vnitřní vedení, flat mount, tapered 1 1/8"–1 1/2"
Velikosti XS (440 mm), S (470 mm), M (490 mm), L (510 mm), XL (540 mm)
Barvy Yellow, Black, White, Superlight Black
Geometrie (vel. M) Reach 382 mm, Stack 530 mm, úhel hlavové trubky 72°, úhel sedlové trubky 73°, délka zadní stavby 410 mm, wheelbase 976 mm
Hmotnost rámu (vel. M) cca 900 g (bez laku)
Hmotnost vidlice cca 400 g
Maximální šířka plášťů 32 mm

Kliky Shimano Ultegra FC-R8100 Di2, 172,5 mm, převodníky 50-34T
Středové složení Token Ninja BB841T-41 T47
Přehazovačka Shimano Ultegra RD-R8150 Di2 12s
Přesmykač Shimano Ultegra FD-R8150 Di2
Řazení Shimano Ultegra ST-R8170 Di2, bezdrátové
Kazeta Shimano Ultegra CS-R8101, 12s, 11–34T
Řetěz Shimano CN-M8100

Brzdy Shimano Ultegra BR-R8170, hydraulické, flat mount
Kotouče Shimano RT-CL800, 160 mm přední, 140 mm zadní

Zapletená kola Lún Hyper 3, karbonová, výška ráfku 50 mm, vnější šířka 28 mm
Náboje Lún Road Disc Center Lock
Pláště Michelin CAI 315812, 700x28c, žluté bočnice

Řídítka Hyper Handlebar, integrovaná karbonová, provedení Glossy nebo Matt Black
Rozměry kokpitu (vel. M) šířka 400 mm, délka představce 100 mm
Omotávka SG-Tape
Sedlovka Winspace Aero Carbon, D-profile, offset 15 mm
Sedlo Selle Italia SLR Boost Superflow

Celková hmotnost kola (vel. M) cca 7,3–7,6 kg (v závislosti na nastavení a pedálech)

Zvolte si variantu:

134 900,00 Kč
Dostupné do měsíce

Winspace T1600 osazený bezdrátovou sadou Shimano Ultegra Di2 a karbonovými koly Lún Hyper 3 je vysoce efektivní aero silniční kolo navržené pro výkonově orientované jezdce. Rám z kompozitu Toray T800/T1000/T1100 s příměsí Kevlaru nabízí vysokou tuhost při nízké hmotnosti (cca 900 g ve velikosti M), vnitřní vedení kabeláže a závitové středové složení T47 pro snadnou údržbu a spolehlivost. Systém Ultegra Di2 v 12rychlostní variantě zajišťuje přesné a rychlé řazení bez mechanických ztrát. Karbonová kola s vysokým ráfkem (50 mm) přispívají k výborné aerodynamice a tuhé odezvě při akceleraci. Díky optimalizované geometrii a integrovanému kokpitu je kolo stabilní ve vysokých rychlostech, ale zároveň dostatečně komfortní pro dlouhé tratě. Vhodné pro závodní použití, tempové tréninky i celodenní silniční jízdy ve vyšší intenzitě. 

Winspace T1600: Aero výkon postavený na skutečném inženýrství

Winspace T1600 není jen další uhlazené aero kolo s líbivým designem – jde o výsledek pečlivého vývoje, testování a precizního zpracování. Rám z kombinace karbonových vláken Toray T800/T1000/T1100 a Kevlaru dosahuje hmotnosti přibližně 900 gramů (ve velikosti M, bez laku) a nabízí vysokou torzní tuhost při zachování aerodynamické účinnosti. Vnitřní vedení kabeláže, závitové středové složení T47 a precizně opracované dosedací plochy pro hlavové složení jsou důkazem technického přístupu výrobce.

Aerodynamika rámu byla testována ve Fuji Aero Performance Center v Japonsku. Podle interních dat značky (Winspace.cc, leden 2023) dosahuje T1600 při rychlosti 48 km/h úspory přibližně 5,5 wattů oproti předchozímu modelu T1550 Gen2. Specifické tvarování hlavové části a tzv. "fork-tail" profil vidlice zlepšují proudění vzduchu kolem přední části kola a současně zvyšují stabilitu při bočním větru (zdroj: BikeRadar.com, článek z 18. 4. 2023).

Významné recenze potvrdily kvalitu rámu i v praxi. Hambini Engineering ve své analýze z 2. 3. 2023 (hambini.com) uvádí, že rám má "vynikající geometrii, přesné tolerance a žádné zbytečné marketingové kompromisy". Konstrukční řešení rámu hodnotí jako jedno z nejčistších mezi ne-mainstreamovými značkami.

Web CyclistsHub.com (článek z 20. 1. 2024) upozorňuje na nadstandardní tuhost rámu, přirozenou ovladatelnost a možnost osazení plášti až do šířky 32 mm. Jde tak o kolo, které zvládne jak čistě závodní použití, tak dlouhé tratě bez ztráty výkonu.

Na diskuzním fóru WeightWeenies (leden 2024) zazněly i kritické poznámky – například kontroverzní zadní profil horních vzpěr rámu, který nemusí každému vizuálně vyhovovat. Technické parametry a poměr cena/výkon však většina diskutujících hodnotí vysoce pozitivně.

Pro koho je T1600 určen?

Pro výkonnostní silniční cyklisty a závodníky, kteří hledají maximální aero efektivitu, nízkou hmotnost a tuhost rámu v ceně pod 3000 USD.
Pro hobby závodníky a účastníky Gran Fondo, kteří chtějí konkurovat kolům o desítky procent dražším.
Pro technicky zaměřené cyklisty, kteří ocení kvalitní zpracování, závitové složení T47 a čisté vnitřní vedení.